Wednesday, August 15, 2012

Oh My English!

Tatau hendak mmulakan entri dengan ayat macamana..memang sudah ingatkan diri sendiri utk update blog tentang kisah oh my English ni..wahaha

Alkisahnya..dalam kelas we olls ni, takder saper yang betul2 power English nya..dari pada instruktor sehinggalah anak muridnya..bila jadik macam tu, teringat lah pulak kejadian masa bercuti secara bekpekes ke Pulau Perhentian bersama budak nakal. terkeluar semua perkataan-perkataan direct translation macam 'slimmer mee'..wahaha..[pecah perut aku masa tulis entri ni..]

Serupalah jugak kejadian dalam kelas kitorang..Memula kejadian Sjn Z mentertawakan LUK N selepas di tegur oleh FSjn S tentang peggunan intermidiately yang sebenarnya immediately (secara pantas)..[wahaha..gelak aku ni time menulis ni..sebab teringat kejadian tu..]

Tak sampai berapa hari sangat, ada coursemate tanya pasal towing procedure kepada instruktur. Untuk menambahkan kemeriahan dalam kelas dan komunikasi dua hala, Sjn Z menambah " Sir, in my country, I'm a towing tractor!"..wahaha..barai gelak aku..sampai keluar air mata..

Pastu..semalam masa praktikal dekat aircraft lagi sekali kejadian kelakar belaku..Sjn Z jugak punya angkara..wahaha..masa nak buat praktikal pasal fire system ngan ice and rain protection system, Kpl B perasan yang pada area radome ada kesan kemek..dia pun cakap lah..kununnya untuk nak cover we olls [dan memang bukan we olls punya angkara pun]..Sjn Z sekali buat aku barai dengan gelak.." Sir, tomorrow i dont see the dent area.." wahaha..sebenarnya yesterday..hai macam-macam betullah..aku pun serupa jugak..sebab itu aku duk dendiam..tanya soalan bila rasa nak tanya dan tahu nak susun ayat..apa apa hal pun..
.
.
.
.
Oh My English!! wahaha

Esok cuti..tatau apa yang orang France ni celebrate..tapi religion punya perayaan lah..apa2hal..jom layan gambar gomok den..ehehe..

 gomok ei den..ingatkan dah kurus..wahaha

  sebut betul-betul..


No comments: