Tuesday, August 28, 2012

Bounjourno Italia..!

wow..lagi 4 hari nak balik Malaysia..hati seronok tak terkata..tak sabar-sabar nak makan dengan semewah-mewahnya..wahaha..Weekend baru-baru ni best giler. tercapai hasrat aku nak melawat Itali selepas Sepanyol untuk kursus ke Eropah kali ni..itupun nasib baik si Paran ajak aku gi jenjalan kat sana..

punya lah letih, sampaikan aku terovershoot pagi tadik..tawu2 dah jam 7.40pg. bersiap-siap macam kartun..setat kereta terus gi ke ETS. Kali ni punya trip aku ke Florence ngan Pisa..weeeeeee...Alhamdulillah. tapi hari ni ada org suda kaco mood aku..betul tak aku cakap dalam entri lepas..kalo ada orang yang mempertikaikan outing aku ke Itali ni..beliau pasti makan mendapat kata-kata berbentuk hamburan dari aku..terus aku takder mood nak makan lunch..dah lah di meja makan dia provok aku dan aku terus emosional..patah selera aku yang dah sememangnya takder selera ni..phewwww...Setan betul2 dah berjaya merasuk fikiran aku. sebab banyak makan menda2 yang bercampur ngan menda2 pelik2 ker..Astaghfirullahalazimm..risau betul jiwa dan hati aku..

berbalik kepada cerita asal..lepas balik dr Pisa, kitorg g jenjalan kat factory outlet kat area Itali (The Mall kat area Florence jugak ngan Serravalle)..bukan aku takder duit..ada berbelas ribu duit gaji aku tk berusik dalam akaun tu..[bukan menyombong]..tapi aku rasa macam tak perlu untuk beli dan sekiranya aku beli untuk menambah perasaan ujub dan riak dalam diri aku yang sudah ada tunas ni..baik rentikan...biarkan aku habiskan sisa2 elaun yang tinggal jer..dan nasihat aku pada diri sendiri, just live within your meants...tapi........malas nak sambung...

apa-apa hal pun..meh layan gambar Italia aku..


Designer outlet di The Mall Florence - mak tak mampu nyah!
 Tengah-tengah kota Florence  berlatar belakangkan The façade of the Cathedral
 Semua orang tawu ni - Menara Pisa yang dah condong..:p
 Comel giler kan budak-budak ni..anak orang Spain, jumpa tyme sama-sama makan piza untuk lunch

No comments: