Tuesday, August 7, 2012

Bonjour...


Assalamuaalaikum..
its Lundi 6 aout bersamaan dengan 18 Ramadhan.
teringat intipati dari rancangan Tanyalah ustaz kalau tak silap..SYAABAN bulan Allah dengan keistimewaan Nisfu Syaaban, REJAB bulan Rasulullah dengan adanya Isra Mikraj, RAMADHAN adalah bulan kita kerana adanya malam Lailatul Al Qadr.
Ramadhan kali ini berpuasa di tempat orang. berbeza geografi, berbeza budaya. masa blog ni di kemaskini..dah masuk waktu isya. hari sampai kat tempat bernama Marseille ni 10 Ramadhan. sampai kat sini baru tahu yang diri kita ni tercampak sorg2 jauh dari csemate lain *mode sedey!. baru 2 hari macam rasa 2 minggu. 

2 hari pertama makan maggi jer. nasik tak sentuh bukan sebab apa..sebab tk beli beras lagi..terasa ringan badan ni. Kelas avionics memula ok, sebab faham lah jugak apa yang diajar dik Mr Jose Perez. tapi masuk minggu ni..dia ajar jer power sistem..terus kelaut..hanyut.sampai mr Jose pun perasan siap tanya aku paham ke tak..almaklumlah takder lansung soal jawab aku dengan dia..wahaha..

kembali ke cerita asal...macamana aku nak merebut ganjaran yang Allah tawarkan dalam bulan Ramadhan ni..last terawih masa kat umah Kol Tn Mustafa jumaat lepas..arghhhh..apsal malas sangat ni..takan dah seminggu kat sini, body clock tak boleh nak synhcro lagi....

banyak menda nak cerita. tapi biar aku g solat isya dan buat terawih sendiri-sendiri dulu.rasa rugi sangat.rasa semakin jauh dengan Tuhan. Ya Allah..ampunkan aku Ya Allah. Rugi nya aku..siapalah aku tanpa Mu ya Allah..kenapa aku masih malas untuk beribadat kepada Mu sedangkan Kau telah limpahkan rezeki yang melimpah ruah kepadaku..

Ya Allah Ya tuhanku...bantulah aku ya Allah..kasihani lah aku ya Allah...berilah aku kekuatan untuk senantiasa istiqamah beribadah kepadaMU ya Allah..Ameen Ya Rabbal Alamin

No comments: