Wednesday, January 30, 2013

Yess...

Fuhh..less than a wk..i will be at Istanbul..InsyaAllah..
Yess!
Yess?
Biar betul.

Travel agent sudah hantar emel untuk remind yang Turki sekarang musim sejuk.
Sepupu aku pun call bagi reminder. negatif lagi..

Aku?
Macam biasa. Last minute. Percaya atau tak..aku tk buat preparation lagi.
Baju sejuk tk beli lagi. Long John tak beli lagi. Sarung tangan tak beli lagi. Blank. Sifat dan sikap ni yang selalu buat emak marah dengan aku. Tapi aku tak tau kenapa..dah terbiasa.

Macam dah takde life. hari-hari balik malam. Orang bujang kira ok lagi. Aku kesian tengok junior2 aku yang dah kahwin. 
kitorg macam tkde direction. semua menda nak tekel. takde pengkhususan. akhirnya semuanya separa siap. kerja kerja kerja..eheh3

Persiapan LIMA 13 kena buat dah. endup tarik henbrek ganti dengan Amir. Boss tanya naper takmo pergi. Serabut. aku dah nk pergi Turki hampir 2 minggu. paperwork kena setelkan dalam minggi ni..fuhh tak mampu...

Teringat kisah Abdul Kadir Al Jailani yang Ustaz Don cerita. AKL tidak pernah berbohong disebabkan tunjuk ajar dan didikan ibu beliau. Walaupun beliau membesar sebagai anak yatim. Nah..tengok betapa pentingnya seorang ibu..berbalik kepada AKL..disebabkan tidak boleh berbohong untuk mendapat keberkatan dalam menuntut ilmu seperti yang dipesan oleh ibunya..beliau telah berjaya menyelamatkan harta dagangan rombongan beliau ke Syria (kalau tak silap) disamping telah mengislamkan ketua lanun dan kuncu2nya atas sikap beliau. Hebat tak hebat kanak2 berusia 9tahun Abdul Kadir al Jailani.

Tapi hari ini berapa ramai berbohong.menipu. bohong sunat. Termasuklah aku sendiri. Macamana lah nak berkat. Nak jaga air muka..nak coverline kesilapan ..kemalasan ..kekurangan diri ..maka kita 'terpaksa' berbohong. 

Bilalah nak berubah? Mampukah untuk berubah? tengoklah dulu...wahaha

p/s: Tanda ikhlas dalam bekerja adalah apabila kita buat bukan untuk mendapat pujian orang lain. Komited. Sekiranya kita ditakdirkan bekerja dengan mereka2 yang kaki ampu..kaki ekon, itu tandanya Allah menghantar ujian untuk test samada kita ikhlas bekerja atau sebaliknya. ~Tanyalah ustaz

p/s2: Aku? tepuk dada..tanya lah iman..aku sendirik pun malas. mari muhasabah diri sendiri.. Astaghfirullaladzim

p/s3: Yess. Lega. Sebab Amasis dah boleh operate dari 1st line. tunggu spkb jer nk update logical stucture dan schedule servicing.

No comments: