Monday, January 21, 2013

I'm Sorry!

If orang tanya..adakah aku suka membaca aku rasa depends pada materialnya.
Kalau orang tanya aku suka pasal history..maybe.

Aku mula suka baca material yang ada unsur2 sejarah sejak aku jatuh cinta pada karya penulis prolifik Faizal Tehrani. Anak kelahiran Melaka. 1st time baca karya beliau dalam paper Utusan. Novel bersiri. tentang wanita bernama Salsabila. Masa tu lagu Salsabila nyanyian Yasin agak popular. bukan novel bersiri stended picisan.

gaya penulisan FT memang sesuai dengan jiwa aku. Sejak tu aku selalu follow novel dia. Antara yang best 1515. memang best giler. tidak cukup dengan itu..aku selalu jadik follower blogger dia. penulisan dia menyebabkan kita berfikir. tapi FT dah stop blogging. Selain daripada subjek geografi zaman sekolah menengah..aku rasa FT salah satu penyebab aku hendak meneroka Istanbul.

FT juga telah membuka minda aku yang sempit. dulu aku selalu fikir Sains dan matematik adalah untuk orang bijak pandai. org yang malas belajar selayaknya ambil sejarah..sastera melayu..ambil tassawur. fikiran org yang berotak cetek ni memang sangat silap. teramat silap.itu sikap mazmumah. memandang rendah pada orang lain.

buat kata FT..if semua org ambil sains dan teknologi..siapa yang hendak menggunapakai teknologi yang dihasilkan. siapa yang hendak mencipta pakaian yang cantik..mencipta lagu untuk halwa telinga. membuat novel..buat filem..bla bla bla..

Kita ni pelbagai. unik. ada orang jiwa kental hati fragile. ada orang cool dan sempoi. ada orang sentimental walaupun jiwa metal..itu yang membuat kita unik.

akhir sekali..aku manusia biasa. if penulisan aku ni ada jiwa yang tersakiti..tercalar..sensitive..from bottom of my heartt...


.
.
.
.
.
.





I'm sorry..!

No comments: