Sunday, January 27, 2013

BBQ Nite

Idea asal dari Nurul Athirah untuk buat BBQ. Mak buyung yang sorang ni teringin nak makan BBQ. Option awal umah Mak Ton or Acik Leha. Endup kitorg buat kat umah Acik Leha kat PD. owh tidakkkk...i gonna be Nanny Ju..

Bila sampai hari kejadian..tup2 famili sebelah abang ipar pun ada sekalik..*sigh

Pandai Mak Ton simpan rahsia walaupun dia advance party yang sampai dulu kat umah acik leha..ceh..

Nak tak nak kena combine jugak. Yerlah..bukan orang lain pun tapi tetap tak best. Kak Tam a.k.a Pn (Dr.) Hashimah...lecturer aku kat UTM. Kak Piah a.k.a Bibik penah jadik cikgu aku masa sekolah rendah..dan Kak Maria pernah jadik skulmet dan sama2 mengaji kt umah atok Jamlus ms kecik2 dulu.

Tapi biasalah....mana Best join ngan famili org lain ni. kena resit balik BBQ nite ni...hanya ada 2 option sahaja...rumah atok atau umah mak ton..ehehe..selain resit cendawan goreng tepung dan sotong goreng tepung..

p/s: mmg aku rapat dengan almarhum emak. mesti tak caya kan...yang aku masih tido dengan baju terakhir yang emak pakai sebelum meninggal dunia sebagai sarung bantal.
(baru 2 kali basuh sebab aku ni alergik habuk..resdung!)

No comments: