Monday, October 15, 2012

New hairdo!

Anda kenal Emma Watson? atau Adira AF? eheh3 aku memang dah lama berada dlm kelompok org berambut pendek. b4 diorg tukar trend rambut aku sudah selesa dgn rambut ala2 boyish. arwah emah selalu membantah dan marah kalo aku nak potong rambut kasik pendek. i meant pendek gila. tp since masuk sojar..mak dah agak bertoleransi. alasan aku bagi aku pakai tudung...walhal ms kat utm aku dh start pakai tudung yang tk bukak2 walaupun waktu bersukan..mak tetap suruh simpan pnjg..at least boleh ikat.

seingat2 aku...sejak masuk aska..aku tk penah kasik panjang rambut. bila panjang jer rasa rimas..pening kepala..sakit bahu. aku tatau apa relatednya kepanjangan rambut dengan sakit dan rasa tk selesa tu sumer..wahaha dulu selalu pi basuh dan cuci kat salun TTDI Jy. masa 1st time g potong..dgn Tuti (dan selepas2 itu pn ngan tuti)...adik kat salun tu terkejut. nak potong pendek mcmn lagi kata nya...aku kata aku nak rambut mcm Halle Berry..dia tanya sapa minah HB tu...terpaksa plak selak magazine carik rambut ala2 HB. selepas dah jadik customer tetap...selama 4 thn kt TUDM Sub..adik tu dah tawu dah.."akak nak potong rambut cm HB kan.."  

terkenang zaman kadet masa kat KTU. kalo budak lelaki potong 2 x sbln..bdk pompuan 1 x sbln..tp sbb tak larat panjang..aku pn join potong 2 x sbln..wahaha..istilah pnjg time tu kalo rambut boleh genggam..dah wajib pegi potong..gila gila gila..tapi harini akak aku yg potong. save rm30. yg plg mahal aku g potong masa kat JJ Setiawangsa..smpi seratus lebey. terus tobat takmo buat extra treatment yg pelik2 dan yang bukan2....

tadik ondway balik Kuantan..dalam kelam malam jalan lama..hujan masyaAllah lebat giler. dah la tahap silau mata masa malam memang tkleh nak kata. ke kanan sgt takut makan jalan org..ke kiri sgt..lopak air n water retention kat tepi jalan tu menyebabkan kereta punya pergerakkan lari siket. pastu kenderaan bertentangan plak drive laju atas air hujan tu dan splash kat cermin depan..terus tk nmpk apa2..udah le tu..wiper pn macam hidup segan mati tak mawu..wahaha

tapi alhamdulillah selamat smpi without any incident and accident. refuelling kat Petronas dan beli mineral water dan kuaci. aduh tetiba mcm crush la plak ngan sorg mamat ni. aku g amek kuaci dia usha kuaci. aku usha mineral water ..dia pn usha mineral water..oo em ji (baca OMG wahaha)..aku harus menten macho amek brg yg di beli masuk keta. dan dia pn kua pergi ke keta civic 2.0 dia yg berplat negeri perak A tet tet 7890...aduhh...hey awk...insyaAllah kalo ada rezeki sy mmg nak hadiahkan diri sy dgn crv dn tgh tggu turn AJU 7891..wahaha mcm mcm aku ni...aku terus drive heading to base dengan speed yg sgt selow...tp naper keta civic td tk melepasi aku lg..terus ckp kt diri sendirik...maybe dia tggu wife ngan anak dia kua toulet...aku je bajet prasan tadik...tkpe takpe teruskan radar dlm searching mode dan pastikan ianya visible..wahaha...dh kul 12.08 masa utk tido..nanite...

No comments: