Monday, October 29, 2012

Bekojolah kito..sekueknyo!

Dalam keterpaksaan yang rela..aku kembali ke tempat aku mencarik rezeki iaitu di Bandar Kuantan. 1st week lapor..aku bertolak hari ahad jam 11 pg. minggu2 berikutnya dah jadik jam 5ptg. Tapi hari ni..memang bapak malas...jam 6.30ptg br gerak keluar dari rumah. akak atas aku dah bising (dia dah macam mak aku caringnya)..balik malam2 tak takut ker keta breakdown ke tiba2..(phewww...itu antara perkara yang aku taknak dan elakkan utk pk). apak dah sound..bilo lagi nak bertolak ni..sebab aku selai2 masukan barang dlm bonet..kejap2 tertingal sunglasses..kejap2 tertinggal itu..kejap2 tertinggal ini. yang pasti..aku dah berjaya bwk tibi zaman purba aku ke Ktn. tak laku..akak aku yang duk Labu kata nak beli..endup tk jadik..ampeh.dan apakah benda yang aku tertinggal? menda itu adalah aerial tibi..(igt Dr Jeff yg ajar comm ckp..org kg jer sebut aerial ni..wahaha)..esok kena g beli aerial atau bahaso org degree antenna. orang cakap aku ni kedekut sebab tk pasang astro..bukan tkmo pasang...dr aku mengkayakan si AK yg dah semulajadi kaya..baik aku peram duit dalam wallet baru aku yg kaler merah ittew..(astro kt kg pun aku br psg sebelum puasa aritu) dan sekrang aku jadik sakit jiwa..berbuluvmata bila anak2 sedara aku asik mengadap tibi 24jam..dan bergaduh adik beradik sebab yg kecik nak tgk ceria..yg kakak nk tgk drama korea..yg abg nk tgk bola..erghhh...

eh eh..naper kejap sangat ek 1 minggu. esok dah kena start keja balik.untuk kesinambungan hidup. cewah! plan tadik nk gi honda...nak sebey crv..tp ms tak mengizinkan. smlm pergi..showroom dh tutup lah plak. Akak aku suh beli city jer..tp hati ni nak beli jugak crv. *sila baca sebagai kereta idaman. bukan sebab aku nak berlagak atau nak up 1 level dari org lain. aku dah pasang niat nak beli since keja KCSB lagi. tp gaji time tu rm1.8k..mana mampu. aku selalu cakap kat site supervisor aku..maybe sy akan mampu beli kalo gaji saya dh rm3k. tapi sebenarnya bila kita dah menuju kedewasaan..kita akan byk komitmen. walaupun takde famili..dengan harga barang2 keperluan yang meningkat..rm3k not enaf beb..not enaf at all. sampai keluar kat paper kan..if we earn rm3k kat KL..kita dikategorikan sebagai miskin..tapi skrg aku rasa aku teringin nak merasa memandu crv aku sendirik. biarlah orang ckp apa pun..aku rasa inilah hadiah utk diri aku sendirik..(hurmmm..ada 2 lagi wishlist)

esok masih lagi Hari Tasyriq. teringat lagi musim haji tahun lepas. Seronok betul bila dikenang. Kitorang buat NafarThani dan melontar sehingga 13 zulhijjah. perjalanan dari Mina ke Makkah tidaklah jauh mana tapi sebab musim haji jadik berjam2 lamanya utk sampai. tiada qurban yang dibuat untuk tahun ni. buat rendang sekilo daging jer dengan nasik tomato (itupun tak abess) sebab yang balik anak2 pompuan mak jer..ermmm..semoga arwah emak ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan beramal soleh. emak adalah emak yang terbayek buat kami..Al Fatihah

Last sekali...den dah lupo sapo yang nyanyi lagu ni..tapi inilah rangkap yang den ingat...
"BEKOJOLAH KITO..SEKUEKNYOO" wahaha

No comments: