Friday, September 21, 2012

1st week

Minggu pertama berjalan smooth..smooth bukan dalam erti kata everything ready n tiptop..tp smooth tanpa ada perasaan emosional. Jumpa dan bekerja dengan rakan sekerja yang baru. yang kaki taici. so far..tim engineering citcot. ringan tulang cuma aku kena intercept kut decision yang perlu di buat. aku rasa macam takde apa2 improvement dari segi pen'set up' an skn. hanya domestik sahaja yang nmpk ok..hanya sesuai utk meeerima kedatangan pelawat.

yang penting..nx wk aku akan handing over tugasan sebagai safety officer kepada mereka yang layak. aku memang attend cse safety...tp yang jaga flt safety perlu la dr kalangan aircrew...weeeeeee

Weekend ni macam nak balik seremban. tapi rasa macam malas. tapi nak ambek barang2 kat kl punya pasal..kang tetiba ada ORI..mampush den...wahaha sepanjang 1 minggu kat sini...macam biasalah..kehidupan aku dalam base jer. 1st time sepanjang aku berkhidmat dalam AF ni..tempat kerja aku bpk jauh. br semalm kua town dengan Suzen n Aini junior den. tp konklusinya adalah mahal barang2 dan perkhidmatan disini. nak rasa sama mcm kt kl better makan kat kedai2 francais...semlm nak anta dobi baju no 2..dry cleaning rm15...gila! woi...kl pn rm12 jer..kdg2 dpt yg rm10. bila tuka plan basuh biasa dia caj rm2.80 per kilo..so bila aku nk byr dia kata minimum rm5..gila la org2 kuantan ni. semunya nak untung...tu belom aku makan berdua ngan diana lauk biasa dia boleh caj smpi rm17...yg stended kl br dl rm12..gila..gila..

lagi 1 menda yg plg tk bes...air asik tkde...br seminggu ni..dah 3,4 kali tkde....pfffftttt..memang kena beli tong besa yang selalu guna untuk buat kenduri...susah susah...tp itulah cabaran (buat kata org positif..cewah!)..kalau negatif mesti aku dh sebut masalah...

Anyhow...secara keseluruhan...dalam tempoh 1 wks ni...boleh la dikatakan Kuantan base ok lah..tak lah teruk sangat dan tidaklah ok sangat. even aku stori keburukan sahaja dalm entri ni...wahaha


ermmmmmmm...nak balik ke tanak..nak balik ke tanak? kena one tu juz ni..tp ngan sapa....ok ok...kita guna method syiling (kepala ke ekor) atau guna bunga ros/daisy...melalut dah...

tata...tk sempat nk amek gmbr...due to security basis la...

No comments: