Friday, February 10, 2012

Menembak pistol browning

Kali terakhir aku menembak menggunakan pistol browning dalam tahun 2009 kut. waktu tu masih kat Kuching. tapi masa tu, angin-angin yang mengatakan aku akan posting KL dah kedengaran. semalam setelah hampir-hampir 3 tahun, aku menembak pistol browning lagi.
*
Hampeh! sebab praktis pertama papan target aku sangat bersih. suci. takde lansung kesan tembakan peluru 5.66mm.haishhh, tak askar lansung rasanya. takanlah fakap sangat. tapi, bila diberi peluang oleh pegawai latih untuk peluang kedua, aku lega. walaupun tak sampai tahap lulus iaitu 70 persen...AT LEAST adalah peluru yang terkena papan target aku tu..hihuhihu
*
Dah lama tak dengar lafaz sumpah PISTOL NO 2 SELAMAT! tp yang paling tak boleh dilupakan adalah ketika zaman kadet kapitan. Nyaris2 Sjn U GOR (shortform callsign untuk gorilla) punya kepala tak bersepai. sebab aku tak cekah styer dengan sempurna. masih ada peluru dalam styer aku. ini pun merupakan salah satu sebab kenapa aku fobia ngan wepon apatah lagi ndak masuk kursus EOD.
*
Anyway, Bos Besar memang menunjukkan kepimpinan melalui tauladan. 1st attempt pun dah lulus. Markah halal pun dah 252. tapi biasalah, prektis kan membuatkan kita menjadi sempurna..so apa lagi..dalam setahun, atleast Mks kena buat 2 latihan menembaklah. barulah anggota dan pegawai tak fakapp dalam menembak..hahaha

adiossss..assalamualaikum!

No comments: