Tuesday, September 18, 2018

Four Siries

Lama sudah tak menulis dalam blog ni.
Sebab utama, adalah LUPA dan MALAS. sebab skunder mungkin sebab aku terlupa kata laluan nak buka blogspot ni. 
.
.
Hari itu adalah cuba nak buka blogspot, tapi macam complicated bila everything must be connected to google account. Seumpamanya sistem tak dapat nak cari bila aku masukkan akaun yahoo aku. Dan ketika itu aku seperti pasrah. Seperti merasakan, blog aku aku terkubur seperti blog lama di Friendster. hehehe

Tapi hari ini, aku cuba lah nak masukkan kata laluan untuk blogspot. Terasa macam hari ini, hidup aku terurus sangat. First attempt gagal..yerlah..aku cubalah key-in kata laluan yang paling kerap aku guna sepanjang aku bergelar pengguna internet. GAGAL.

So aku cuba sekali lagi bila keluar tetingkap minta masukkan kata laluan yang aku pernah guna. so aku cubalah sekali lagi..Tadaaaaa.. maka aktiflah kembali blog ini.

Last entry was in 2016. My short course in Toullouse with skod Tuti Usman. And on Monday..(yess..yesterday morning) i receive a WA msg from her telling me, her father passed away after Maghrib on Sunday. Luckly, she's on her way back from Holland and receive the news during transit in Dubai. Syukur..Allah permudahkan, Tuti dapat jmpa her late father which is burried before Zuhur.

Banyak perkara suka duka manis berlaku sepanjang 2016-2018

2016 berjaya mendaki Gunung Fuji iaitu yang tertinggi di Jepun.
2017 mendaki Gunung Kilimanjaro iaitu tertinggi di benua Afrika dan antara G7 dunia.
2018 mendaki Gunung Kerinci iaitu tertinggi di Kepulauan Sumatera.

dan 2018 merupakan tahun yang menjadikan aku perempuan di usia 40..hahaha Syukur Ya Allah kerana panjangkan usia ku. 

Bantulah aku menjadi hambaMu yang bertaqwa. Ameen

No comments: