Saturday, March 28, 2015

Enam kosong Empat kosong

Aduhai, kepala pening. Barangkali sebab pergi Kuantan, tengah panas. Lepas tu pergi melantak pulak RotiBoy dua ketul dan tak balas dengan air mineral atau air putih. Minggu ni standby weekend dengan pelbagai perancangan untuk menghadap audit minggu depan. Entah apa2 hari ni, pergi kerja awal pagi untuk standby SAR lepas tu sarapan dan terus ke Kuantan untuk bayar duit kereta. Tapi gagal, sebab boleh pulak kad ATM tertinggal kat bilik. So, apalagi terpaksa lah balik bilik dan mandi dan shoot balik ke town.

Dah elok sampai Kuantan, dah elok dapat ambik duit, CDM HongLeong pulak out of service. so boleh bayangkan tak macamana perasaan ahkak di kala itu.dah tak dapat bayar duit keta, pergilah ke Berjaya Megamall untuk usha fail untuk nak touch up folder ADF kat office. Udahlah nak g memaking keta kat Berjaya tu punya lah susah, dah dapat parking singgah Popular, tengok-tengok rega fail punyalah mahal berbanding Giant. nak beli ke tak nak..nak beli ke tak nak. ikut hati nak beli jer fail-fail yang kaler pastel and color blok mcm kat bawah ni.

Cantik kan?


Berkira-kira, berfikir-fikir dicongak congak,keluar dari Berjaya aku terus kan perjalanan ke ECM pulak. mana tau lagi murah. satu hal pulak, walaupun Berjaya ngan ECM sepelaung jer mashaAllah jem nyer takyah cakap. Bukanlah aku tak biasa mengadap jem, tapi aku tak tau lah mcmn pengurusan ECM ni berfikir. dari 3 gate yang ada, 1 gate jer bukak. boleh bygkan tak, ada 3 lane kenderaan yang akan bertembung untuk masuk satu entrance yang dibukak. ok fine! Kat board tulis basement full, aku g parking atas. level cineplex penuh, so aku g rooftop. parking dan pergi beli fail kat aeon yang reganya jauh lagi murah berbanding Giant dan Popular, Rm4.90 jer. lepas beli tak menyinggah kemana-mana pun, terus balik. dan sekali lagi aku tak paham ngan management ECM, kut yer pun buat renovation boleh tak tolong guide tak pun buat arrow yg memudahkan user mcm aku ni. ini pakat letak kon and rentang tali perimeter. puas aku tawaf nak carik exit. Fuhh..

dan Sekarang aku dah sampai skn dan belum makan nasi lagi. kununnya nak lunch ngan Suzen n anak2 tapi tak jadik. 
itu jer..sekiannnnn hahaha

No comments: