Monday, December 24, 2012

10 things i hate about K U A N T A N

Holla..lama tak blog. kali ni bukan buat2 bizi. mmg bizi giler. weken nak relax. nak rawat diri.nasib baik schoolmate sekolah rendah datang. boleh ronda2. ada kawan. junior semua blk kg. nak muntah makan kopok lekor arini. yang plg bes makan mee calong. tercapai dah hasrat aku. mat adam yg sebok pomot pasal mee calong. nah..dah rasa pown. ala2 mee sop lah.

perjalanan bermula dgn brunch kat de Aishah. Peroz makan nasik lemak rendang daging. aku makan bihun sup. pastu proceed g beserah..balok dan cherating. makan kopok lekor..makan mee calong..pastu return kuantan..lepak depan waterfront makan waffle..makan jer keja..sekarang ni tgh tggu makanan berupa nasik putih..telur bungkus..sotong goreng tepung dan siakap stim kengsom...tapi bila sampai...amat lah dukacitanya...ikan siakap yang pedas berapi dengan rasa super maung kunyit. sotong goreng tepung yang layak dipanggil cekodok dgn hirisan sotong. dan..laicikang yang hanya banyak kismis dan barli. .owhhhh..tapi tang rega takyah nak beat la..kalah KL.

aku nak duk KL..aku nak duk Serembannn...tulun tulun tulun

chup..cerita berkaitan tajuk blog tk buat lagi..jom baca..pastu layan gambar aku ek..ek ek ek!

1. attitude driver dkt sini macam hampeh. suka overtake orang. suka drive laju2. bila orang dah bagi signal nak ke kanan atau ke kiri..diorg bukan makin slow..makin laju adalah...patut sangatlah eksiden sokmo kat sini...tu blom tgk lori yang besa lagi panjang ada muatan yang pecut macam mat rempit...hampeh! 
2. orang kuantan beli life insurans juta2 i guess. bcos y..? bcos diorg boleh cross jalan raya, walaupun keta pecut laju2 dan di depan trafik lite kaler ijau. cisss..!
3. food mahal giler. owner atau pelayan dia mcm bagus giler. kalo yg datang makan lelaki..elok melayannya..cecuba kalo org pompuan datang makan, buat tak tau jer..gedik!
5. Fasilitis mes yang not up to the stended. insiden masa baru2 lapor kuantan pn dh buat morale down...owh! mesbil pun sama mahal. parking terhad..what else?
7. keperluan untuk beli barang2 pun jauh kemain. dari 1 tempat ke 1 tempat. salah 1 perkhidmatan dobi. tapi akhirnya aku terkena jugak.memula rejek kedai kt Jaya Gading sbb dry cleaning rm15..tp bila aku g dobi tmn TAS lagi mencekik darah..rm17..weiiii..dah la COLA cket dr KL.
8. air selalu tkde. selalu terganggu. kalo kat KL.even selalu tkder air..aku tawu nak carik solusi di Masjid..kat sini? Masjid pun ikut tkde air..
9. Apalagi ek..Kuantan jauh dari Seremban. kalau ikut jln lama...mmg murah tp tk berapa nak selamat. kalao ikut tol..macam buat 2 kali kerja disamping kena byr tol plak..
10. Aku dh tkmo jadik soldadu. aku nk jadik orang biasa. aku dah takder hati kat cni...itu menyebabkan aku tk suka duk cni...

Negatif sgt cara aku citer kan. hidup perlu diteruskan..another 4 yrs ahead..take care Jue..;)

Orang lain ok jer..aku jer yang tak ok. kut..

enjoice gmbr den..
(nx entry lah kut..den hapdet pic dr explorasi Kuantan den bersama classmate KAFA den ;) )


2 comments:

Unknown said...

Apesal den kiro ade 8 yo rezen I HATE KTN tuh...ni sudah kire tipu follwer mcm den ni...apo pn ni den nk koba ah sket....
1-kito polu menanam sifat keCINTAan pado bondo yg kito HATE kn tuh...nanty pasti HATE tu akn jadik LOVE plk...walau hakiki n reality HATE tu pasti..(apo den ckp neh...buek2 phm la...)
2-polu ado ghaso banggo tompek kito duduk skrang..nescayo, bilo posting esk..kompem berniat dlm atie nk jadi CO kek sini...x pon den up sket KBK...hik...hikk...
3-boikot yo kodai yg amik oder dio pmpn, pasni kompem boleh kuruh mcm kadet...x yah dh nk boli2 atau kato laen minum2 esk kuarkn blk...
Ompek n las la....Kompem banggo dh ngan Kontan dongan apo yg den koba kn tadik... Gaji bosa jadik KBK...duit x abis nk boli brg2 nk kuruh...BAHGIO x skrg...hee...

Aju Hashim said...

den sajo yor nk test follower den..wahahaha...nak cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...