Friday, May 27, 2011

Stay or leave?

Hari-hari jugak aku memikirkan samada mahu menyambung perkhidmatan sehingga tahap regular. memikirkan sebahagian besar mereka-mereka yang masih bertahan di dalam perkhidmatan menyebabkan aku takde mood untuk menyambung.

tapi sekiranya aku berhenti, apakah mata pencarian yang perlu dibuat untuk menampung kehidupan. aku tangan bangku. menjahit tidak pandai. memasak juga. bercucuk tanam jauh sekali. sesungguhnya rugi nyer aku. dah umur macam ini, skill masih kosong. NIL.

Orang cakap tak perlu fikir sebab lambat lagi aku berhenti - 2017. tapi bukankah kita di akhir zaman. masa cepat sangat berlalu. pejam celik pejam celik karang sudah 2017. kan bes dapat suami yang kaya..Harap-harap Allah sememangnya telah save the best for last untuk aku..insyaAllah..Amin ya robal A'alamin.

p/s: En FOO jangan ganggu hidup i lagi..okeh!

2 comments:

Idayu said...

ooowh ko kija sampai 2017 jek ker? pastu option nk samb or benti ek? muda lagi tuh...

samb la ju..aku blom tgk ko bwk heli lagi nih..

Aju Hashim said...

sambung kut Ayu..ko bila nk balik Malaysia ni