Saturday, May 3, 2014

Stresss ke?

Dah masuk 2 Mei 2014. Semalam dah jadik sejarah. Semalam cuti Hari Pekerja 2014. Agak-agak lagi 2 tahun jer lagi tinggal untuk menyambut Hari Pekerja sebagai serikandi..(agaknyer lah kut!)

Next week ada appoinment ambil darah. Minggu ni, dah pergi RSAT dan dah confirm yang aku ni ada diabetes...(grrrrrr..tssk tskk tssk). Badan tak rasa macam letih. Tak lesu. Tapi tahap stress Tuhan sahaja yang tahu. Doktor dh bagi ubat untuk aku consume. Doktor cakap dah tak boleh diet. Kena makan ubat. Cuma bernasib baik sebab organ- organ tak ada yang rosak. Yang paling hampeh..doktor tanya berapa BP punya reading. Sebab aku takleh baca..and dia pn tkleh baca

So bermulalah diet sihat aku mulai minggu ni. Kena control nafsu makan. Aku harap paras gula pun kurang dan berat pun boleh mencapai berat ideal...Ameeennnn

Dari tadi nak tido. Tapi mata tk boleh nak tido. Bayangkan punya lemau hari cuti ni..sampai kan tertido balik dari jam 11pg lebih sampai kul 4ptg..mcm makan dadah plak rasanya. Esok apa lagi kerja yang menanti...

Cepatlah 2017. Nak tukar baju uniform kepada awammm...

Hopefuly life more lively...ameenn yarabbal alamin

Ehehe..sapa buat hal, den sepuk ngan sipar kokedai

No comments: