Wednesday, June 29, 2011

Temuduga Kerjaya - esok 30 Hb Jun 2011

Entri kali ni adalah lanjutan dari entri terdahulu. entri terdahulu lansung tidak menceritakan tajuk entri itu sendiri. Aku baru perasan bila aku rasa aku teringin untuk mengemaskini entri terkini..aku pun pelik. macamana aku tidak lansung menceritakan apa yang aku nak ceritakan..opss nampak sangat aku ni dah nyanyuk. memori cepat hilang..Astaghfirullah al azim

berbalik kepada tujuan penulisan entri kali ni. esok ada temuduga kerjaya di mindef. sebab aku submit nama untuk buat further study secara full time. entah apa soalan dari ahli panel esok agaknya. yang menjadi masalah nya adalah bukan sebab aku takut untuk menjawab soalan-soalan [yang maut agaknya]..tapi aku punya tahap confident ni agak kureng sedikit sebab ke'gebu'an aku ni..arghhh bilalah nak kurus ni. sudahlah yang menemuduga esok bos paling besar tred aku..entahlah..pasrah jerlah.

soalan dia adalah adakah aku bersedia untuk sambung belajar ni? kursus EW yang sedang aku hadiri nipun menunjukkan aku punya ilmu kejuruteraan elektrikal dah semakin pudar..pudar sangat-sangat. nak guna kalkulator saintifik pun masih terkial-kial. Aku berserah jer esok. kalau ada rezeki, aku terima. kalo tidak, aku berlapang dada. sebab apa..? sebab aku memang lansung tidak membuat sebarang persiapan apa pun untuk temuduga esok.

Seingat aku, last aku ditemuduga adalah ketika dicalonkan untuk menjadi ADC Sultan Pahang. dalam sesi temuduga seharusnya kita harus menjual diri agar kita dibeli. tapi aku..? aku takder skill lah nk melobi. takder skil nk menjual diri..GAGAL.so, kesimpulan dia, aku berserah, pasrah dan ... [tapi inilah sifat yang tak wajar untuk diikuti]..

takder apa yang hendak di updet lagi..esok gamble jerlah..sua muka tadah telinga dan jawab seadanya. InsyaAllah, jika ada rezeki adalah. Sesungguhnya Allah telah membuat perancangan yang terbaik untuk hambaNya..

No comments: